Evo i ja da kažem koju.
Nisam iskusan što se edita PESa tiče, tu oblast bolje poznaju Dare, Vukašin i ostali momci koji su godinama radili pečeve i razne druge modove za PES, ali iz iskustva edita NBA 2K14 tokom godina mogu reći da je generalno to težak posao. I ako zaista nisi spreman da "pogineš" radeći, bolje je možda ni ne počinjati.
Šta to u prevodu znači? Većina vas misli da je to posao za jedno popodne, gde vi uzmete tuđ rad (u koji je neko uložio svoj trud, znanje i vreme), uradite par igrača, transfera, i izmislili ste toplu vodu. Svaki naš peč koji smo radili kao tim (2K Serbia) a posle i pojedinačno, konkretno, radili smo od 0, od onog momenta kada uđeš u igricu i iskoče ti LeBron i Duncan u glavnom meniju. I zato mene, lično, jako vređa kada neko dođe sa stavom: sad ću ja da napravim nzm nekog žnjc igrača (i to po pravilo onaj "Create a player" tip sa generisanim izgledom u igrici) i ovoga prebacim u drugu ekipu, i još ako je neko sa strane uradio dres za Zvezdu ili Partizan, do jajca, to je kao sada to. Pa... nije to to burazeru, kad se radi mora da se radi sve. Znam da je u PESu, pa i za FIFA, situacija drugačija te da se uzimaju neki pečevi kao baza. Ali opet, nije to samo par igrača i dres Zvezde, već mora i ta Surdulica da ima nove dresove ili nzm Javor, Lučani, moraju i za njih da se odrade igrači, bilo bi lepo da se odrade i pravi 3D modeli faca takođe, možda neki postojeći stadioni da se poboljšaju, da se isprave neke sitne greščice itd.. U svakom slučaju, težak i naporan posao, kojem treba biti posvećen, ako se radi.
Ne pričam sve ovo da bih te sputao, ili odvratio od modinga, ili štagod, samo hoću da ukažem na to da moraš biti 100% spreman da radiš u tom slučaju. Nije ni u jednoj kombinaciji posao za jedno popodne. Vratiću se opet na 2K Serbia, ABA 2K16, koji je bio naš prvi peč, počeli smo sa izradom krajem decembra 2015. V1 je izbačen početkom aprila 2016. (dakle nešto jače od 3 meseca, skoro 4), V2 jun/jul 2016., V3 avgust 2016. ABA 2K17 krenuli smo odmah, krajem avgusta 2016., a izbačen je krajem februara 2017. Ja sam potom izašao iz tima, zbog privatnih obaveza, a momci su V2 izbacili krajem juna 2017. EL 2K18 smo opet skupa, radili od avgusta 2017. do marta 2018. Moji, pojedinačni pečevi (ABA 2K19, EL 2K20) opet su uzimali oko 3 meseca. Tim, sačinjen od stranih modera, a koji sam vodio za izradu FIBA 2K19 peča je isto radio od kraja maja/početka juna 2019. do septembra. Dakle, veliki trud je bio uložen, kao i dosta vremena. I to nije zato što smo mi nesposobni ili nešto drugo, pa nam je trebalo toliko vremena, čak naprotiv, samo smo taj svoj posao radili valjano, onako kako treba da se radi.
Složiću se sa još jednom stvari koju je Vukašin napisao, a tiče se dela oko 2017/2020. Sasvim je ok da radiš za 2017, rekao si da je to najnovija verzija koju podržavaš, i sasvim je ok da prvo gledaš sebe i za sebe radiš. Ali pitanje je koliko još drugih ljudi ima a koji nisu prešli na neke novije verzije igre. Tako da i to ngede treba da držiš u glavi i da uračunaš u tu svoju računicu.
Eto, toliko, to je neko moje skromno mišljenje na osnovu mog iskustva koje sam do sada stekao, možda nađeš nešto korisno u svemu ovome.
Srećno!